Гiнгiвiт

Гінгівіт і його прояви

Гінгівіт – запальне захворювання ясен, яке добре піддається лікуванню, адже не провокує змін у кістковій тканині, при цьому зустрічається у дорослих та дітей.

Причини виникнення гінгівіту

Факторів, на тлі яких може розвинутися це захворювання, дуже багато. Ми склали перелік найпоширеніших, які можуть привести до гінгівіту. Інколи достатньо впливу одного фактору, іноді вони негативно впливають лише в сукупності:

• відсутність належної гігієни ротової порожнини;
  • неякісне ортодонтичне лікування;
  • інфекційні захворювання;
  • наявність карієсу, зубного нальоту і каменю;
  • куріння;
  • травмування слизової оболонки гострими пломбами;
  • дефіцит вітаміну С;
  • особливості прикусу;
  • зниження імунітету;
  • несвоєчасне звернення до стоматолога;
  • депресивні стани;
  • недоїдання і неякісне харчування;
  • вагітність;
  • хвороби внутрішніх органів і систем.
Причини виникнення гінгівіту

Різновиди і симптоми гінгівіту

Фахівці виділяють кілька видів гінгівіту, кожен з яких, своєю чергою, може мати гостру й хронічну форму. Також за локалізацією та ступенем поширення уражень ясен хвороба має локалізований або генералізований характер.

Катаральний гінгівіт зумовлений набряком і потовщення ясен. Його супроводжує свербіж, рідше – біль.

Гіпертрофічний гінгівіт найчастіше уражає ясна над передніми зубами. Міжзубні ділянки ясен стають асиметричними, приймаючи гостру форму, запалюються, набувають яскраво-червоного кольору, кровоточать при незначних механічних впливах.

Атрофічний гінгівіт характеризується зменшенням тканини ясен, при цьому запального процесу, як такого, немає.

Виразковий гінгівіт відрізняється від інших форм цього захворювання наявністю виразок, які супроводжуються відчуттям свербежу і печіння, а за відсутності лікування – набряком і кровоточивістю ясен. Розвивається на тлі карального гінгівіту, нерідко виникає після інфекційних захворювань.

Лікування гінгівіту до повного одужання

Якщо вчасно діагностувати захворювання і звернутися до лікаря, гінгівіт можна повністю вилікувати. Однак якщо нехтувати необхідними медичними заходами, задавнена недуга трансформується в більш серйозні захворювання і загрожує незворотними наслідками.

Заходи лікування обирають залежно від форми та ступеню прогресування гінгівіту. На ранніх стадіях іноді достатньо обмежитися професійним чищенням ротової порожнини, в більш занедбаних можливий прийом антибіотиків, а також хірургічне втручання. На час лікування також слід відмовитися від використання зубної нитки.

Профілактика гінгівіту

Щоб не потрапити до групи ризику розвитку гінгівіту, рекомендуємо дотримуватися таких правил:

• забезпечити правильний регулярний догляд за порожниною рота, який включає індивідуально підібрані зубні пасти, гелі та щітки;
  • відмовитися від активного куріння й уникати пасивного;
  • стежити за загальним станом організму і показниками кальцію;
  • приділяти достатньо часу сну та відпочинку;
  • проводити професійну чистку зубів;
  • відвідувати стоматолога не рідше двох разів на рік.

Дотримання цих правил значно зменшує ймовірність захворіти на гінгівіт. Бережіть свою усмішку й будьте здорові! А якщо виникають запитання чи сумніви – наш лікар-пародонтолог завжди готовий вас проконсультувати!